Na výletě v Berlíně, část 1

pondělí 10. července 2017

Drazí a vážení!

Wow, kdybych mohla, tak vám z tohoto prodlouženého víkendu ani nic nepíšu a jen vás nechám nahlédnout do své hlavy plné úžasných zážitků. A taky bych vám dala pocítit uťapané nohy, protože tři dny chození po velkém městě, jako je Berlín jsou hold tři dny chození po velkém městě, jako je Berlín.

Sedím doma u svého stolu s výhledem na dění venku a přemýšlím, kde začít. Asi od začátku, že? Tak pojďme na to, bude to delší, snad vás neunudím. Pokusím se to udělat zábavné a zajímavé. Tipy na místa zaručeny. Vzhledem k tomu, že neumím psát krátké články jsem se rozhodla článek rozdělit na více (nejspíše 2) části.

Je to už nějaký ten pátek, kdy jsem v práci žádala o "dovolenou" na tento prodloužený víkend. Chápejte, dovolenou ne, protože v Bonami nejsem na HPP, takže spíš volné tři dny. Časem to ale nějak vyšumělo, kvůli každodenním kampaním zde v copytýmu takový druh dovolené není úplně žádoucí. Prohodila jsem si tedy alespoň pracovní pátek za středu, dokončila kampaň a ve čtvrtek ráno se s Honzou vydala vstříc novým dobrodružstvím.

Pro mě šlo o již čtvrtou návštěvu Berlína, pro Honzu šlo o premiéru, takže na má bedra automaticky padla těžká role průvodcování. Našla jsem si na internetu nějaké tipy na místa, které bychom neměli minout, ale spíše šlo o nápady na to, kde se dobře najíst. Nebojte, nepřijdete o ně!

ČTVRTEK

Do Berlína jsme dorazili okolo 15:00 a rovnou jsme se ubytovali. Chtěla jsem najít ubytování přes Airbnb, protože vloni v Chorvatsku Slovinsku jsme s ním byli více než spokojeni, ale v Německu je tento portál trochu omezován a Němci tak mohou pronajímat jen jeden pokoj a ne celý byt. Představa sdílené koupelny se nelíbila hlavně Honzovi a tak jsme se rozhodli, stejně jako v prosinci v Mnichově, pro Holiday Inn. Při pohledu na ceny padl náš zrak na hotel v západní části města, kousek od zastávky metra Wittenbergplatz, a upřímně to nebyla dobrá volba. Za dopravu do centra jsme ty peníze nakonec stejně doplatili, hotel byl dost průměrný a jediná věc, na kterou kladu požadavky ve městě, kde celý den chodím, tedy kvalitní postel, také nebyl splněn. Měli jsme sice dvoulůžko, ale takové to malé a díky pružinové matraci jsme se neustále budili navzájem. Takže tento hotel už znovu ne, ne a ne.

Na hotelu jsme jen vyhodili věci, popadli jsme nejnutnější: vodu, foťák, mapu, však to znáte a vydali jsme se do pro mě známějšího centra.

Vystupujeme na Alexanderplatz, nedaleko známého TV vysílače, a naše první kroky vedou ihned do kavárny. Mám sice napsaná nějaká místa, kam bych na kávu zašla raději, ale před námi se objevuje Coffee Fellows, které splňuje naše nejnutnější požadavky na dobrou kávu a rostlinné mléko (nemůžu pít kávu s laktózou, protože mi po té kombinaci není dobře). Bereme ho take away a vydáváme se pěšky po třídě Unter den Linden směrem k Braniborské bráně. Je to cesta tak na 20 - 30 minut, tak se na to připravte. Chvilku se zastavujeme u Starého muzea na Muzejním ostrově, abychom si odpočinuli.

Když se znovu vydáme na cestu a jsme asi v polovině cesty, přijde mi líto jít pouze rovně a tak jsem přesvědčuji Honzu, že bychom se měli cestou trochu "ztratit". Odbočujeme tedy doprava a pár ulic procházíme oklikou. K Braniborské bráně dorážíme v pořádku, ne o moc déle, než kdybychom šli jen rovně. Klasicky je zde spousta turistů (nebojte, i sama sebe považuji za turistu), a tak vedu Honzu dále, směrem k Památníku Holocaustu. Pryč jsou ty časy, kdy jsme tady pobíhali a hráli na schovávanou. Tentokrát to zde procházím s úctou a přemýšlím nad milióny ztracených životů.

Trochu veselejším místem je následující Sony centrum na Patsdamerplatz, kam se přesouváme dále. Když jsem zde byla minule, zaujalo mě muzeum Filmu, které zde je. Proto beru Honzu a jdu se zeptat, na kolik vychází vstupné. Paní za přepážkou říká, že je zrovna zdarma (čtvrtek 15:00 - 20:00). Dlouho tedy neváháme, a přestože je venku hezky, jdeme se podívat na výstavu. Bereme ji hopem, Honza není zrovna filmový nadšenec, já už jsem ji viděla a venku nás čeká nádherný den.

Pokračujeme na Check Point Charlie, místo, kde byl přechod mezi východní a západní částí Berlína. Dnes se zde můžete za pár euro vyfotit s kluky, oblečenými do dobových kostýmů. Fotíme si jen místo a pokračujeme dále. Přichází čas na moje tipy na jídlo. Volba padá na Shiso Burger Berlin. Jediným problém je, že je to 20 minut pěšky od místa, kde stojíme. Honza nadává, ale jdeme, celou cestu se modlím, ať to stojí za to!

Stojí! Dokonce natolik, že se sem později (v sobotu) vracíme ještě jednou. Za sebe doporučuji Cheese Burger, Honzu zaujal exotický Chili Lemon Burger. Jde v podstatě o takové vietnasko-burger bistro, kde vidíte do kuchyně a pokud přijdete ve špatný čas, na místo si chvilku počkáte. Doporučujeme se zde ale jen najíst a pak pokračovat po okolí na sklenku vína či piva. Určitě na něco narazíte. My jsme narazili na restauraci, jejíž jméno si nepamatuji (asi to nemá ani moc cenu, protože víno ani pivo nás neoslovili). Ulevili jsme zde ale bolavým nohám a užili si příjemný večer povídáním. Víc takových momentů, prosím! Počasí slibovalo propršený pátek, tak proč se nezdržet, když je příjemné počasí a nikam nespěcháme?

SHRNUTÍ ČTVRTEČNÍHO DNE:
Nachozené kilometry: 18,4
Počet vypitých káv: 1 (Honza trojitou)
Ve zkratce, z Berlína jsme nadšení. Jediné, co nás moc nepotěšilo je hotel. Poučení pro příště!

Večer jsme se nikam nevydávali, odjeli jsme zpátky do hotelu a oba dva padli za vlast. Pokračování můžete najít v druhém článku z Berlína :)

1. Berlín miluju. Fakt jo. Akorát kvůli osobní věci mám k němu i hate, sejně jako k Dubai. Ale jinak Berlín je pro mě fakt místo, kde bych klidně zfleku bydlela. To město je fakt obří a nezdá se. V dubnu jsem tam vzala mamku, ale bylo málo času a myslím, že nebyla možnost si to užít, protože člověk spěchal, aby ukázal alespoň to a to.

To město má super atmosféru :)

2. tak v berlíne som ešte nebola, ale veľmi ho túžim navštíviť!
    fotky vyzerajú krásne a je vidieť, že ste si to užili! :).

Kejmy ♥.

3. Zalíbila se mi poznámka o památníku holokaustu, že tam procházíš s úctou. Když jsem byla v Berlíně, tak mě vysloveně štvalo, že si někdo plete památník s lavičkami a místem na piknik... Já v Berlíně byla bohužel jen na krátko, ale plánuju si v blízké době výlet zopakovat :)

Cosmokočka

1. Samozřejmě jsem při minulých návštěvách taky blbla, hrála na schovávanou a fotila si selfie, ale asi jsem (naštěstí), nějak dospěla a prostě mi to nepřijde vhodné. Minule jsem navštívila i to muzeum, které je pod tímto památníkem, možná i to tomu napomohlo. Je myslím zdarma a můžu ho jen doporučit, dobré vidět :)
      děkuji za komentář :)

4. Ten burger byl ale vic jak 30 minut daleko a po dlouhym tapani po meste uz to dal neslo! :D

5. Pěkně sepsaný článek, už se těším na pokračování. :) Škoda, že nevyšlo to ubytování podle představ.

Somethingbykate

1. Asi prostě nemůže být vše růžový :D děkuju, už ho dávám dohromady (zase pozdě, ale přeci! ) :D

Dĕkuji mockrát za návštĕvu a komentář :*

template design by Studio Mommy (© copyright 2015)