Roadtrip: Postojenska Jama + Rjeka

úterý 21. června 2016

Ahoj!

V pátek za mnou přijíždí Honza a pojedeme na další "punk raodtrip" tak by možná mohlo být na čase dokončit články z toho prvního, který teda ale zase tak moc punk nebyl. Všechno jsme měli naplánované, ubytování zaplacené, a jen jsme přejížděli. Tentokrát nevíme, kde složíme hlavu, ale o to větší dobrodružství to bude! Jedeme na pobřeží Chorvatska, já už od ostatních celkem vím, kde je hezky, ale kdybyste měli nějaké typy, sem s nima! :)

Pořídila jsem si objektiv 50´a je to hrozně super! :)

Postojenské Jeskyně
Ještě ale k tomu prvnímu výletu. Jeden den jsme se rozhodli, že musíme navštívit Postojenskou Jamu, což je komplex jeskyní (jako u nás třeba Koněprusy apod.) ale mnohem, mnohem větší! Nachází se ve Slovinsku a určitě doporučuji navštívit. Jedná se o jednu z nejstarších a největších jeskyní.
Připravte si ale trochu nervy a taky mikiny. S námi (což není žádné překvapení) šlo do jeskyně mnohem víc přátel z Asie než z Evropy. Nejsem rasista, ale občas - čeho je moc, toho je příliš.

U vstupu na vás čeká vláček, který vás odveze do srdce jeskyní, které si poté s průvodcem projdete. Prohlídka trvala asi dvě hodinky, a je zde stálá teplota. U nás to bylo tak, že venku byla taková zima, že jsme byli rádi, že se konečně můžeme schovat někam, kde je příjemněji, ale pokud přijedete v létě, doporučuji určitě nějakou mikinu, jinak vám bude stoprocentně zima! Můžete si dokonce koupit různé druhy vstupů, my jsme si koupili jen ten základní a v podstatě jsme viděli vše potřebné :)

A co také láká návštěvníky jsou malí "dráčci" kteří z jeskyních žijí. Jsou to takoví malí, podvodní živočichové, podobní háďátkům, ale jejich hlava vypadá úplně jako dračí :) jsou hrozně roztomilí!

Vstupné: 19,10 Euro

Kousek od jeskyní, když pojedete autem tak zhruba 20 minut, je ještě tento nádherný hrad Predjamski Grad, kam jsme si původně mysleli, že jsme si také koupili vstup, nakonec jsme zjistili, že to paní na pokladně špatně pochopila a prodala nám vstup pouze do jeskyní. Ještě že tak, přijeli jsme asi pět minut před pátou, a v pět tento hrad bohužel zavírá. Škoda, trochu mě to mrzí, ale život nekončí, což :)

Den na to jsme přejížděli do Záhřebu, na čemž nebylo nic moc zajímavého. Začalo nám pršet, a měli jsme opravdu ošklivé počasí a byli jsme z toho takoví celkem smutní. Tak jsme si jen skočili na jídlo a šli spát :) První polovinu dne jsme totiž ještě strávili v Lublani a přijeli jsme až na večer.

Druhý den jsme strávili jen takovým poflakováním po Záhřebu, ukázala jsem Honzovi místa, která si myslím, že jsou taková nejzajímavější a jemu se tady hrozně líbilo! Celý den byla zima a zase pršelo, tak jsme vybrali variantu muzea, a šli do muzea Rozbitých vztahů, o kterém jsem vám psala již dříve. Když jsme se vraceli do pokoje, rozhodla jsem se spontánně, že se nechám ostříhat a vlezla do prvního kadeřnictví, které jsme potkali! Musím říct, že kadeřnice byla šikovná a dokonce mi pak vlasy hrozně hezky navlnila, což ale bohužel nemělo moc dlouhodobý efekt, když venku lilo jako z konve.

Pátek - Rjeka
Ještě než jsme usnuli, jsme se stihli dohodnout s Michalem a Klaudií, že další den pojedeme do Rijeky. Takže jsme ráno vyrazili. Bylo to celkem vtipný, protože byla opravdu zima, a cestou jsme potkali dokonce sníh. Když jsme přijeli do Rijeky, mohli jsme v podstatě chodit ve svetru a chvílemi i v tričku, protože tam bylo okolo 16 stupňů. Daly by se říct, že jsme zažili čtvero ročních období v jednom dni.

V Rijece jsme si trošku prošli město, přístav, trh, sedli jsme si na oběd a poté se vyšplhali na menší pevnost, ze které je na město krásně vidět. Nestrávili jsme tady zase tolik času, takže tohle je v kostce vše, co jsme stihli :) koukněte na fotky, asi mluví za vše.

To je pro dnešek vše :) Líbil se vám článek? Byli jste v jeskyních nebo v Rijece? :)