Roadtrip: Plitvická jezera

úterý 5. července 2016

Ahoj! 

Achjo, musím si vám hned na začátek postěžovat. Už jsem měla celý článek hotový, a celý se mi smazal, takže ho musím psát celý znovu. Pokusím se ho napsat alespoň z poloviny tak hezky, ale teda, celkem mě to mrzí! Co se dá dělat. Let´s go! 



Poslední výlet, který jsme s Honzou v Chorvatsku udělali, když za mnou byl poprvé, byla Plitvická jezera. Ta jsou zhruba v polovině cesty mezi Záhřebem a Zadarem, pokud byste se tam vydali od moře, ať víte, kde zhruba jsou :).



Jela s námi ještě moje Belgická Erasmus kamarádka Klare, a moc jsem si to užila. Zjistily jsme, že máme hodně podobný styl hudby a tak jsme si pak cestou zpátky pouštěli taneční písničky. Ale nejdřív na začátek. K jezerům se jede zhruba dvě hodiny, a hodně dlouhou dobu jedete takovými serpentýnkami, což prostě zabere čas. My jsme tam byli ještě v době, kdy nebylo moc teplo, a upozorňuji, že díky vodě je v okolí jezer mnohem chladněji, než kdekoliv jinde. Pro nás to nebylo moc příjemné zjištění, ale věřím, že například teď, v létě je to skvělé místo, kam utéct před Chorvatskou výhní.

Vstup byl pro nás 80 kun, což v přepočtu je nějakých 300 korun. Není to tak hrozné, ale myslím, že tohle je studentská cena, a nevím, kolik byla cena pro dospělé. V ceně jsou lodičky které vás vozí z jednoho konce největšího jezera na druhý a poté také vláček, který vás doveze zase zpátky na začátek vaší cesty. Připravte si na výlet skoro celý den, než to celé projdete, opravdu to trvá, ale určitě to stojí za to! Připadá mi, že na plitvických jezerech není moc co popisovat, tuhle nádheru musíte prostě vidět  zažít. Nepočitatelně malých jezer, vodopádů malých i velkých. Voda šumí všude kolem vás, a je to prostě nádhera! Já jsem se celou dobu bála, že tam zahučím. Nevím proč, haha, jsem prostě strašpytel. Nejvíc jsem se ale samozřejmě bála o mobil a foťák, klasika.

Naštěstí jsem tam nespadla, a tak vám sem můžu napsat článek a dokonce přinést nějaké obrázky, protože ty řeknou více, než tisíc slov.
Těšíte se? Jdeme na to!











Tady můžete vidět, že byla ještě opravdu zima! To už (naštěstí) ani není pravda, jak je to daleko :) bundy mi ani trochu nechybí!


Fotek z tohoto místa mám snad milion, ale je tak trochu missinon impossible je sem všecky vložit, haha. Tak jen tyhle, snad se nezlobíte za výběr :)



Cestou zpátky jsme se zastavili v takovém městečku na vodě. Je zde starý mlýn, který je v perfektní lokaci, voda teče přímo pod ním! Tohle bylo vážně krásné :)

Navštívili jste někdy Plitvická jezera? Líbilo se vám? :) 

Papa Kač <3

2 komentáře:

Dĕkuji mockrát za návštĕvu a komentář :*

 
template design by Studio Mommy (© copyright 2015)