Berlín

úterý 10. září 2013

Minulý týden jsme s kamarádkami podnikly výlet do Berlína. Nebyla jsem tam poprvé, ale tehdy jsme ho s tátou jen v rychlosti projeli autem. Říkala jsem si, proč nevystoupíme a někde se neprojdeme?
No po téhle návštěvě už tomu rozumím. Hlavní třída Unter den Linden je asi tak 5x delší, než jsem si představovala.

Jinak je to taková placka. Nikde nic, celá třída rozkopaná, což mě zpětně docela mrzí. Pár památek mají, ale není to jako v Praze že se podíváte z Pražského hradu a vidíte stověžatou Prahu. Tady zaprvé není odkud se podívat (pokud si tedy nezaplatíte vstup na televizní věž), a viděli byste tak akorát spoustu paneláků. :)

To město se mi svým způsobem líbilo i nelíbilo zároveň. Přijde mi takové děsně prázdné. Na druhou stranu když jsme se šly projít večer, mělo to naprosto jiné kouzlo. Nevím.. Pokud jste tam byli tak mi možná rozumíte. :)

Omlouvám se ale nemám moc sílu na vypisování co vše jsme navštívili.. Hlavně píšu článek o Brightonu do časopisu Inspirace, pokud mi vyjde dám vám určitě vědět! Takže se mi to trochu motá a jsem za poslední dva dny naprosto přehlcená informacemi o jednom městě, natož ještě přidávat druhé :D btw. stejně to moc lidí číst nebude takže dám asi fotky, abyste se spíše podívali :D







Televizní věž

Národní muzeum, tuším :) 


Braniborská brána z dálky.. ostatní fotky se mi nelíbí tolik, protože se tam plete dav lidí :D
Světelný odraz - na chvíli nás to zabavilo. 
K téhle fotce se váže celkem dobrý příběh s názvem "jak se nechat dobrovolně okrást Berlínskýma cikánama" - po celém Berlíně chodí party lidí. Většinou ve 4 lidech 2kluci a 2 holky. Mají desky a dělají že jsou hluchoněmí. Na těch deskách je, že chtějí vystavět dům pro hluchoněmé děti, ala´ petice.. at se podepíšete.. odkud jste a nakonec si všimnete že i přispějte.. No, dohromady jsme jim daly 3 eura což není tak moc, ale když nám došlo že asi hluchoněmí opravdu nejsou tahaly jsme se za vlasy. Pokud sem pojedete, dejte si na to pozor, jsou všude.. 

Kousky Berlínské zdi. To ošklivé na tom jsou žvýkačky. Přišlo mi to fakt nechutný... 


To Astrid : Maybe someday we will be together - nápis na Berlínské zdi, silné! 


Památka holokaustu. 

Můj přítel se jmenuje Michal - abych to vysvětlila. No, tak máme společnou fotku z Berlína .. skvělé, ne? :D


Musím ještě dodat že jejich minulost z nich dýchá na každém rohu. Lidé si uvědomují s tím, co se dělo a nesouhlasí s tím a je to vidět i cítit z lidí a kultury.. což se mi líbí. 

8 komentářů:

  1. Podľa fotiek to tam vyzerá úžasne. Aj keď počasie nevyzerá dobre. Inak k fotkám by sa zišli nejaké opisy, lebo netuším čo je to čo vyzerá ako krabice. To nad Cola fotkou a inak tá je veľmi pekná. To si ty? Vyzeráš tam super :) Teším sa už na článok o Brightone. Držím palčeky, nech je naj :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jdu to doplnit, článek se líbil hned což jsem ani nečekala tak už to mám za sebou :) nevím jestli ho můžu kopírovat i sem když vyjde v časopise.. pak napíšu až vyjde a vyfotím ho :))

      Vymazat
  2. ♥♥♥ Pořád jsem z toho taková zvláštně dojatá, že ani nedokážu napsat vlastní článek. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no já právě tohle dost odflákla.. taky to nedokážu popsat :D

      Vymazat
    2. Já se do toho jdu pustit, ty jo :D

      Vymazat
    3. jdi.. já pak zas budu mít sto chutí to celé smazat.. :D

      Vymazat
  3. Jee, líbí se mi vaše láska k Německu :) Berlín z fotek vypadá ponuře a smutně, ale to je tím, že vám pršelo a neměli jste hezky. Ale taky bych se tam ráda podívala, když je to celkem blízko :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No poslední dobou tíhnu víc k Anglii.. vždycky jsem tíhla k německu a chtěla jsem se tam přestěhovat, ale po navštívení obou zemí mě láká víc anglie, i když se to může zdát jako klišé :) ale je tam hezky, za návštěvu stojí.. kdyžtak napiš, dohodím hotel za 200,- na noc :D ale asi by se mi tam líbilo víc uprostřed léta v tričku a se sluníčkem :)

      Vymazat

Dĕkuji mockrát za návštĕvu a komentář :*

 
template design by Studio Mommy (© copyright 2015)