Hunger Games

úterý 11. února 2014

Uf, musím říct, že už jsem úplně zapomněla jaké to je! 

Jaký je ten pocit, proč jsem dřív četla knížky a milovala to a naplňovalo mě to. Ten důvod, proč jsem dělala přijímačky na učitelku češtiny na středních školách (nejraději bych ale učila jen literaturu, protože gramatika samotné mě dělá celkem problém. haha). Ten pocit určité apatie, když dočtete a nemůžete myslet na nic jiného.

Hunger games, příběh, který jsem odsoudila hned v počátku, když se kolem toho zase rozšířila horečka, bylo to všude. Považovala jsem to za další román pro dospívající dívky. První díl jsem viděla asi před měsícem, kdy nás s přítelem zajímalo, o čem to je. A film se nám moc nelíbil. Ale příběh nás zaujal, to ano! Šli jsme do kina na druhý, ten byl lepší ale musím říct, že knížkám se nic nevyrovná.

Už dlouho jsem nezažila takový ten pocit, kdy si sednete, začtete se a nechcete přestat. Chcete číst a číst, příběh vás objímá a hladí a vtahuje do děje. V poslední době hodně koukáme na seriály a filmy - většinou před spaním, a tak nějak jsem kvůli tomu zapomněla, jaké to je když vás něco doopravdy vtáhne do děje. Tohle žádný film neumí a nikdy ani umět nebude!



Teď ale k samotným knížkám. Je to po hodně dlouhé době knížka, která mě vážně dostala. Poté, co jsem se přelouskala padesáti odstíny šedi, abych věděla o co tam jde je tohle něco jako nebe a dudy. Collinsová má dar připoutat vás k řádkům a nepustit, dokud nejste na konci. Oproti již zmíněné šedi - opravdu nechápu co na tom kdo vidí, je to taková patlanice, že to nedokážu ani popsat, jen důl na peníze.

Oproti tomu Hunger games mají mnohem hlubší myšlenku. Autorka se zabývá myšlenkou války, povstání, nadvlády. To vše se v minulosti ve skutečnosti stalo, i když třeba ne úplně přesně takhle, ale stalo. A mohlo by se stát znovu. Vážně nedokážu, nebo spíš nechci popisovat příběh, ale chtěla bych ho doporučit všem, kdo si toto budou číst. Hlavně nebuďte jako já, na začátku kdy jsem o tom nechtěla ani slyšet. Vím, že hodně lidí už má příběh za sebou ale co. Pokud hledáte knížku, kterou jedním dechem přečtete během dvou dnů (během jednoho pokud nemáte nic jiného na práci), tady jsou. Všechny tři díly. A hlavně podle mě ani jeden díl není o něco lepší nebo horší než ten druhý, což většinou bývá problém několikadílných románů. Já je četla všechny ihned po sobě takže s podstatě ani nevím kde končil jeden a začínal druhý díl.

Jedním slovem - doporučuji!
Já se jdu vnitřně rozloučit s Katniss a Peetou, kteří se sice jen na týden, ale neodvratitelně, stali součástí mého života. Vlastně nevím zda truchlit, nebo se radovat :)

9 komentářů:

  1. Tý jo, tak musím říct, že jsem podobně pesimistická jako jsi byla ty, a už kvůli tomu kolotoči kolem jsem si říkala, že to ani číst nebudu :D No, nejspíš změním názor, takže děkuju za doporučení ;) Protože jsou lidé, jejichž úsudku ve výběru knih nevěřím, ale ty jsi čestná výjimka, takže až bude čas, s radostí si to přečtu :) Už jsem taky zapomněla, jaké to je, když tě knížka fakt vtáhne, a chybí mi to :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě si přečti, já jsem momentálně v takové té letargii po přečtení. Kdy se ti nic nechce, jen sedět a koukat do blba a přemýšlet, a vlastně nejraději se vrátit do toho příběhu a pokračovat :) Už se mi stýská. Musím říct že mě to opravdu překvapilo. Jsem taky zvědavá na poslední film! První dva díly jsou podle příběhu, není nic změněno a tak, ale prostě to nemá to kouzlo jaké má knížka :)

      Vymazat
    2. Já filmy zatím neviděla, protože vždycky se mi líbí víc knihy než film, tak jsem si říkala, že kdybych si to náhodou někdy chtěla přečíst, tak si to nebudu dopředu kazit filmem :D Asi si to schovám po státnicích, ale navnadila jsi mě, tak si to napíšu na seznam a později si to přečtu :)

      Vymazat
    3. já nečekala že to budu číst tak jsem se na ně podívala :) jako mě se líbí ale není to ono, ráda bych se na ně podívala teď, znovu když to mám přečtený. Možná že bych si je stáhla teď? :D

      Vymazat
    4. No já si je stáhla do zásoby :D Ale dívat se budu až po přečtení :D To je taková moje tradice, nejdřív knihy a pak zfilmované verze, ono to má lepší kouzlo, když můžu porovnávat s originálem :) :D

      Vymazat
  2. Ja som videla jednotku niekoľkokrát. Našťastie už boli vonku všetky tri knihy, tak som ich musela mať a neodtrhla som sa kým som ich všetky neprečítala. Z konca som bola trochu sklamaná, ale inak najlepšie knihy, ktoré sú mimo môjho súdka. A to musím povedať, že keď je kniha sfilmovaná, tak ju nečítam alebo len výnimočne. Nejako ma to neláka. Načo, keď si to môžem pozrieť a čítať niečo iné. Ale pri tomto filme sa mi prvýkrát stalo, že som musela mať aj knihy, lebo som bola veeeeeľmi zvedavá čo bude ďalej. Už sa neviem dočkať trojky v kinách. Som zvedavá ako to spracujú. Musím súhlasiť, že všetky tri časti boli jedna ako druhá. Nemohla by som povedať, ktorá je lepšia, ktorá horšia, lebo každá ma dostala niečím iným a keďže som ich tiež čítala po sebe prišlo mi to ako jedna úžasná kniha. :)
    50 odtieňov šedej... Neviem prečo, ale tie knihy ma nelákajú.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně, četla jsem četla a četla :) Už jsi druhá komu se poslední díl líbil nejmíň, ale mě se líbí všechny stejně.. Vím že je celkem masakr a je ošklivé koho všeho se tam zbaví .. nechci psát kdyby náhodou :D ale když si vezmu Harryho Pottera tam taky na konci umře nejvíc lidí :) Podle mě to napsala dobře, je to povedený! Zas to nemůže být jako pohádka, na konci když celou dobu je to drsný :)

      Vymazat
    2. Mne to umieranie nevadilo. Teda bola som z jednej smrti dosť v šoku, ale povedala som si, že asi v tom mala byť nejaká hlbšia myšlienka a to, že som ju ja nepochopila hold smola. Mne viac vadil ten odbitý koniec ako keby tí dvaja museli skončiť spolu, lebo sa to tak čakalo. Vo väčšine kníh som neni spokojná s koncami, keď sú také čo ja viem ako keby spisovateľky už chceli ukončiť príbeh, ale nejak sa nad tým nezamysleli a nerozpísali to do hĺbky. Len aby už bol koniec.. Nemám rada, keď sa kniha ťahá ako sopeľ, ale nemám rada ani odbité konce.
      Pottera si asi budem musieť siahnuť a spraviť si maratón filmov, lebo niektoré časti som ešte nevidela. Najradšej mám jednotku Kameň mudrcov tú som aj čítala, ale bojím sa, že potom čo som videla nejaké útržky z poslednej časti sa mi moc nebude páčiť, ale nechám sa prekvapiť. Možno aj v tej smrti bude nejaká pointa. :)

      Vymazat
    3. Hm, mě se to líbilo právě, protože všecky ty knížky byly spíš o boji proti kapitolu, a ten vztah tam byl takový spíš vedlejší, nebo nevím alespoň mě to tak přišlo. A psát kapitolu ještě aby rozepsala vše co se stalo ... to mi přijde zbytečný :) napsala to stručně a výstižně, přesně tak aby sis to sama mohla domyslet.

      Vymazat

Dĕkuji mockrát za návštĕvu a komentář :*

 
template design by Studio Mommy (© copyright 2015)