Vaření s Kačkou \\ Dýňová polévka

čtvrtek 15. října 2015

Ahoj všichni!

Dýňová polévka a podzim je skoro jako synonymum, proto byste určitě neměli nijak dlouho váhat a polévku si uvařit. Není to vůbec nic složitého, naopak! A dá se do ní dát v podstatě cokoliv. (Zas cokoliv ne, ale víte jak to myslím!)
Zeleninu jsem si tam dávala, jak jsem si myslela, že to bude dobré, můžete samozřejmě vyměnit, přidat, ubrat - jak je libo!




Co jsem potřebovala:

  • 1 máslová dýně (pozor! Dýni oloupejte, Hokaido se loupat nemusí, ale máslová ano:))
  • 2 mrkve
  • 1 větší cibule
  • 1 brambora
  • 1 petržel
  • mléko (dobrá je smetana, ale tu jsem doma neměla)
  • petrželová nať (mám ji nasekanou a schovanou v mrazáku - vždy po ruce :) 
  • 1 malinká čili paprička 
  • koření


Vše jsem nakrájela na takové plus mínus stejné kousky, vzala si vyšší hrnec a na oleji začala dělat cibulku do leskla. 


Potom jsem postupně přidala všechnu zeleninu a chvilku míchala, zalila vodou, aby byla všechna zelenina, osolila, opepřila a přidala zeleninový bujón a kmín.  


Počkala jsem, až se vše začne vařit, přikryla pokličkou a nechala probublávat zhruba 20 minut. Když byla zelenina měkká, přidala jsem čili (doporučuji vyndat semínka, a před mixováním zase vylovit - pokud nemáte rádi ostré, mě to třeba nevadí), petržel a trochu mléka (doporučuji tu smetanu, budete mít polévku krémovější!). Ještě chvilku povařila a následně vše rozmixovala tyčovým mixérem. 


Tadá! Výsledek můžete vidět nahoře, a musím se pochválit, byla moc dobrá! Kdybyste se divili, že ji vařím ve dvou hrncích, tak je to tak, že babička nemůže kořeněná jídla, tak jsem musela kousek odebrat a pak až dochucovat kořením. 
Já jsem polévku ozdobila trochu petrželky, ale doporučuji lžičku zakysané smetany a čerstvou petrželku nebo po vzoru Uga - trošku olivového oleje a dýňová semínka. Povoleno je skoro vše :) 

Dobrou chuť! 

Vaříte dýňovou polévku? Stejně, nebo jinak


6 komentářů:

  1. Jj normálně ji mají všude, ale pozor, tahle se musí oloupat! :) můžu dát víc receptů vaření mě celkem baví a ani mi nic jiného často nezbývá :D

    OdpovědětVymazat
  2. Dýňovou polévku chci už hrozně dlouho vyzkoušet! .)

    OdpovědětVymazat
  3. Dýňová polévka je nejvíc! :) Ale nejradši mám tu z pečené dýně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. to jsem ještě nezkoušela, ale kamarádka říkala že je výborná! Tak ještě zkusím :) díky

      Vymazat
  4. Vypadá úžasně! :) já jí dělám tak, že ještě přidávám česnek, zázvor a kokosové mléko. Tahle polévka bude chutnat vždycky na všechny způsoby! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě, je super že do ní můžeš dát cokoliv co máš zrovna doma :) a možná že příště nahradím chilly zázvorem, to je super nápad a doma mi nebudou nadávat že to pálí protože můžu říct že je to zdravé :) !

      Vymazat

Dĕkuji mockrát za návštĕvu a komentář :*

 
template design by Studio Mommy (© copyright 2015)