Weekend trip: Omiš + Split

úterý 12. července 2016



Ahoj všichni! 

Chtěla bych se s vámi ještě podělit o jeden výlet, který jsem absolvovala především díky tomu, že moje spolubydlící byla Chorvatka, která bydlí kousek od Splitu v městě jménem Omiš. Myslím si, že lidé, kteří jezdí na dovolenou do Chorvatska budou tuto (také turistickou) destinaci znát. Město leží mezi Splitem a Makarskou, a bylo hrozně milé, že jsem tam mohla zůstat, ještě u rodiny mojí spolubydlící. Celá rodina byla hrozně milá a kdo uměl, snažil se na mě mluvit tak, abych rozuměla. Sestra Tiny umí anglicky, takže se mnou mluvila hlavě ona. Rodiče neuměli, ale bylo roztomilé, že i tak se mi snažili občas něco říct. :)



Pobřeží v Chorvatsku je celkem kopcovité. Většinou je to tak, že máte moře, občas nějakou pláž, město a za městem už jsou kopce/hory. Hory to nejsou, ale prostě je to taková hornatá oblast. Rodina mojí spolubydlící bydlí právě ve stráni jednoho z těchto kopců a jejich výhled na moře je k nezaplacení. Strašně jsem si tam odpočinula a užila si to. Několikrát za den jsme si prostě jen sedli na terasu a koukali na moře. To bylo nádherné - a pro mě naprosto nepředstavitelné. Žít tady, tak snad ani nemám žádné problémy :)


Výhled z terasy, co vy na to? :) 

Městečko dole, tedy historická část je malinká, ale překrásná a s dlouhou a bohatou historií. Mě se tady nakonec líbilo mnohem více, než ve Splitu. Maličké uličky, po stranách restaurace a obchůdky. Ani to nedokážu popsat slovy! :)

Pláž je tady udělaná podle mě uměle, ale nejsem si jistá. Každopádně hlavní kus pláže je písčitý, a myslím si, že ani mořští ježci tam díky tomu moc nejsou. Já jsem se v Omiši koupala letos poprvé v moři a na žádného jsem tedy nešlápla (díky bohu jsem na žádného nešlápla za celou dobu v Chorvatsku).

Vím, že to jsou samé superlativy, ale musím říct, že kdybych se do Chorvatska chystala na dovolenou, budu toto místo docela dost reálně zvažovat jako místo, kde zůstanu. Druhým místem je Dubrovník (kde jsme s Honzou na tu dovolenou zůstali, ale o tom až zase někdy příště!)



Moře bylo už ke konci května na koupání takže se nebojte a klidně vyjeďte na dovču před návalem dalších turistů :) 
(V Chorvatsku jsem začala být alergická na lidi, kteří o ostatních mluví o turistech a o sobě ne, i přesto, že samo jsou turisty. Proto píšu slovo dalších. Pokud někam jedu, jsem úplně stejný turista, jako ostatní.)


Nad městem se tyčí Mirabela, což je takové opevnění, kam se můžete vydat a máte celý Omiš jako na dlani. Moc hezké místo, pokud máte strach z výšek, možná ne tolik pro vás, ale zvládla jsem to i já, takže to určitě zvládne každý :). 






Tento rozmarýn, který mi sahal tak po prsa nebyl  v Omiši žádnou výjimkou a já jsem trošku brečela, že si ho nemůžu vzít domů celej.  



V sobotu jsme vyrazily na menší výlet. V Omiši se do moře vlévá menší řeka a my jsme se vydaly po jejím proudu a dorazili až na místo, kde si můžete ve stínu stromů také odpočinout. Lepší je to autem. Prý jste tam za půl hodinky pěšky také, ale my jsme se svezly a podle mě to nebyl vůbec špatný nápad. Místní se sem prý jezdí v létě koupat, protože se vyhnou turistům a voda je osvěžující i v létě, na rozdíl od moře, které je prý potom teplé skoro jako vzduch, takže se v něm moc neosvěžíte. A samozřejmě se na pláži nedá hnout.




Jeden noční Omiš, opět z terasy. Já jsem se prostě nemohla vynadívat.


Split

Do Splitu jsme se vydaly poslední den a já jsem z něj měla jet v pět hodin zpátky do Záhřebu. To se nakonec nestalo, protože autobus byl úplně plný a já musela jet až o půlnoci. Takže jsme jely ještě na chvilku zpátky do Omiše  a já potom do Záhřebu.

Split se mi také líbil, ale jen historická část. Celkově mi Split přišel takový industriální, betonový a ne moc hezký. Historická část ale stála za to. Opět spousta maličkých uliček, kaváren, restaurací a obchůdků. Proběhly jsme ho rychle, a ráda bych se sem ještě někdy vrátila, abych si ho prošla trošku víc a bez spěchu ale i tak se mi tam líbilo, a můžu doporučit.

Pro by ideální dobolenou bylo zůstat někde v Omiši, nebo ještě v okolí Omiše, a do Splitu se jet pouze podívat. Stejně, jako jsem to udělala já. Jednou bych se sem ale strašně ráda podívala na Ultar Europe! To je můj sen! Ale sami místní říkali, jak je to v období festivalu všecko cenově nasazené a drahé. I festival je drahý a taxikáři na lidech, kteří sem jedou také vydělávají směšně přemrštěné částky. Tak uvidíme, třeba jednou :).





Historická místa mě celkově v Chorvatsku strašně moc uchvátila. Přijde mi, že jsou třeba možná i o chlup hezčí, než Řecko, ale to asi záleží na vkusu. :)











Pozoruji, že spousta lidí jezdí letos zase do Chorvatska, vzhledem k událostem ve světě. Co vy, kam se chystáte na dovolenou? Co třeba zrovna Omiš?

Já doporučuji! 

Kač <3

4 komentáře:

  1. V Chorvátsku som ešte nebola, ale po tomto poste to začínam zvažovať! Úplne skvelo to vyzerá hlavne v Omiši :)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky, úplně na mě dýchal ten teplý mořský vzduch a atmosféra :) Chorvatsko mám strašně ráda a místa kolem Makarské jsou parádní. Zajímalo by mě, jestli se tam vyplatí podívat i v září, ale myslím, že určitě bez problému.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si myslím, že určitě :) Kdybys chtěla, můžu se Ti zeptat, ale my jsme byli vloni s Honzou v tom Řecku až na konci září a pořád bylo hezky. I u nás to září umí být hezké, takže věřím, že takhle dole to vydrží ještě dýl :)

      Vymazat

Dĕkuji mockrát za návštĕvu a komentář :*

 
template design by Studio Mommy (© copyright 2015)