Jak se nám Zadar nelíbil, ale vlastně jo (+ outfit)

pátek 5. srpna 2016

Zdravím, 

dnes bych chtěla ještě stále pokračovat Chorvatskem. Jak možná z mých sociálních sítí víte, po skončení Erasmu přijel Honza, a měli jsme v plánu procestovat pobřeží.
Tak trochu jsem před sebou tento článek valila, jako velikou kouli. Honza se mě pořád ptal, kdy konečně napíšu blog o Chorvatsku, a mě se do toho stále nechtělo. Chci vám o něm ale povyprávět, tak jdu na to. 



Proč se mi do článku nechtělo je vlastně moje vlastní vina. Upřímně, pokud máte vztah, Erasmus není pouze sluníčkový, na druhé straně je někdo, po kom se vám stýská, a komu chybíte vy. My jsme se s Honzou ke konci dostali do bodu, kdy jsme se málem rozešli a mohla jsem za to především já. Hrozně mě to mrzí, ale už s tím bohužel nemůžu nic udělat. Po příjezdu do Zadaru to tak nějak vygradovalo a museli jsme si o tom popovídat, proto mám se Zadarem spojený hodně špatný období a nechce se mi na něj moc vzpomínat. Vždy se mi připomene ten pocit, kdy mi bylo strašně špatně, chtělo se mi celý den zvracet, nejedla jsem, klepala jsem se a srdce mi bušilo jako o závod. Už se k tomu nechci vracet, ale občas to je těžké. Doufám tedy, že toto je poslední zmínka, stále jsem z toho uvnitř hodně smutná a nechci, aby se něco takového opakovalo!
Nevím, jestli je dobré se takto otevírat, ale což, zase tolik lidí sem asi nechodí :).



Ale teď něco veselejšího. Ubytováni jsme byli opět přes AirBnb a tentokrát to nebyla žádná velká sláva. Řekli jsme si, že nebudeme vůbec plánovat, protože jsme vlastně nevěděli, kam se budeme chtít podívat a kde budeme chtít zůstat. Asi čtyři dny před odjezdem jsem to ale přeci jen nevydržela a zabookovala to nejlevnější, co jsem v Zadaru našla. Věděla jsem, že to bude pokoj a terasa. Když jsme přijeli, tak tomu tak opravdu bylo. Malinký pokoj s koupelnou oddělenou šoupacími dveřmi bez klimatizace. Terasa s ledničkou a jídelním stolečkem. Na ty dvě noci se to přežít dalo, ale znovu bych tam nejela a známým bych to nedoporučila - maximálně na jednu noc, jako nouzovku při cestování.
Na druhou stranu, majitelka byla strašně milá a ochotná, vše potřebné nám ukázala na mapě, pokoj byl čistý. Doporučila nám i restauraci, ve které jsme jednou byli a bylo to výborné :). 
-> Pizzeria restaurant ŠIME: Put Matie Gupca 15, 230 00, Zadar, Chorvatsko

Koupání bylo klasicky chorvatské. Hlava na hlavě :), podle mě je hodně těžké najít v Chorvatsku osamocenou pláž, ale asi to není nemožné. Těžko říct, jestli znáte místo, kde není ručník vedle ručníku, dejte vědět! Mě se tam ale celkem líbilo (rozuměj: na jeden den to beru). Honzovi spíš ne :D. Fotky tedy nemáme, protože jsme nechtěli riskovat ztrátu telefonů / foťáků a na pláži v Zadaru jsme byli pouze jeden den.


Večer jsme se vydali do starého města a to už bylo lepší. Obecně mám Chorvatskou "old town" architekturu strašně ráda. Miluju ty jejich uličky, cestičky, historické stavby, vlastně všecko. Navíc Zadar je známý svými "mořskými varhany", které hrají podle toho, jak přicházejí vlny. Hudbu úplně nečekejte, ale je to přinejmenším hodně zajímavé. Doporučuji si počkat, až kolem projede loď a udělá větší vlny. Hned je to lépe slyšet :).
Poté jsme se prošli historickým centrem, které se mi celé moc líbilo. Sedli jsme si chvilku na víno, a jen relaxovali (abychom se moc nehnali do té naší kopky :D). Nakonec jsme se ale odebrali spát, protože nás další den čekala cesta do Dubrovníku, odkud jsme se zase chtěli postupně vracet podél pobřeží zpět - třeba každý druhý den.




Tady lidé v podstatě sedí na těch varhanách :) Jsou v zemi, ze strany k moři. 






Pokud bych to měla shrnout, shodou několika nepříjemných věcí, se nám Zadar moc nelíbil. Nemyslím si ale, že to je ošklivé místo. Historické centrum se mi líbilo, a určitě bych ho doporučila! I pláž by se asi dala najít lepší a ubytování jakbysmet :)!! Určitě toto místo nezatracujte, a pokud se sem třeba chystáte, myslím si, že se vám bude líbit. Pro mě byla určitě krásnější, než celá Istria :).

Jezdíte do Chorvatska? Chystáte se? Dejte mi vědět do komentářů vaše myšlenky a názory :) chci slyšet všecko! 

Kač 

2 komentáře:

  1. Tak ohledně vztahu na dálku vím sama své a buďme upřímní je to těžké a hold někdy člověk ze stesku udělá něco špatně. Jsme jen lidi :) jinak super článek a outfit moc super Kačí :) do Chorvatska nejezdím nějak mě to neláká jsem spíše památkář než váleč u moře :)

    OdpovědětVymazat
  2. V Zadaru jsem byla 2x. Poprvé jsme jely na varhany a podívat se na trajekty, v plánu byla i velká tržnice, ale tu jsme nemohli najít a babička s dědou to vzdali a to i skrz předražené parkování... Po druhé jsme tam byli jen nakupova v Plodine, vlastně to i na poprvé, tento obchod mají rádi. A tento rok bych se tam opět chtěla mrknout, jelikož babča jezdí na stejné místo pořád, které je blízko, je opět možnost návštěvy města.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Dĕkuji mockrát za návštĕvu a komentář :*

 
template design by Studio Mommy (© copyright 2015)