Zoe Sug - Girl Online (on tour)

středa 28. září 2016



Po nehorázně dlouhé době mám pro vás další recenzi knížky. Jeej těšíte se? 

Jdu s touto knížkou sice trošku s křížkem po funuse, ale snad né s tak velikým, vzhledem k tomu, že Zoella (jak jsem pochopila), vydá v nejbližší době třetí díl.

Nevím, do jaké míry popisovat obsah knížek. Ale ve zkratce: Jedná se o příběh dívky (Penny), které je 15 (v druhém díle už 16) let, která prožívá každodenní středoškolské starosti a k tomu zvláštní panické záchvaty. Začne o svém životě anonymně blogovat, a stane se celkem slavnou. Žije v Brightonu, stejně jako Zoella, takže počítám, že příběh je inspirovaný jejím vlastním příběhem. V první knížce ji rodiče vezmou do Ameriky, kde organizují svatbu a Penny se poprvé v životě zamiluje... bla bla bla nebudu prozrazovat, že :).

V druhém díle vyráží se svým milým na Evropské turné, jak a proč se dozvíte v knížkách. Nemají však na sebe čas a přestávají si postupně rozumět, proto Penny utíká zpátky domů. Nechci prozrazovat moc, toto by mohlo stačit. Teď můj vlastní pohled na knížku :).


Knížky jsem četla v angličtině a byly to první anglické knížky, které jsem v životě přečetla. Na to jsem celkem hrdá, i když vím, že v dnešní době to není nic neobvyklého, naopak. Jsem za to ale ráda, protože knížky jsou jednoduché a rozuměla jsem v podstatě všemu. A nějak se prostě začít musí, nehledě na to, kolik vám je let :). U obou dílů jsem ale měla problém se začíst. Prvních zhruba 50-70 stránek mě prostě nebavilo, první díl mám doma dokonce snad rok s tím, že jsem ho odložila a až po roce se k němu vrátila, prokousala se začátkem a ke konci jsem se nemohla odtrhnout.

Upřímně to není ani žádné veledílo, je to hodně předvídatelné, a podobný příběh (až na tu blogerskou část), jsem sama napsala když mi bylo 19 a byla jsem platonicky poblázněná do zpěváka jedné "rockové" kapely. (Odkaz můžu dodat, kdyby mě někdo hodně přemlouval, ale spíš se za to stydím, haha!) Každopádně, pokud to srovnám s těmi příběhy, které jsem četla v té době (cca v mých 17-19 letech), našla bych i lepší a hezčí, Zoella ho prodává hlavně proto, že je prostě známá :). Schválně píšu prodává, protože byla kauza, že ho ani sama nenapsala, ale spíš jen pomáhala. Kde je pravda, to nevím, a zase tolik mě to netrápí.

Sečteno podtrženo, pokud to budete číst v angličtině a budete si chtít zlepšit jazyk, tak ano, ale že by to byla nějaká světová literatura to ani náhodou. Je takový styl Fan Fiction povídek, pokud to někdo znáte, ale hodně soft, protože v těchto povídkách se postavy dostávali většinou dál než jen k polibku a větě "teď půjdu spát do svého pokoje, protože si to tak tvoji rodiče přáli". Zase ale chápu, že cílová skupina může být i hodně mladá, tak proto.

Moje pocity tedy znáte. Četli jste knížku? Líbila se vám? 
Kdybyste pro mě měli nějaký nápad na anglickou knížku, která se bude dobře číst a zároveň bude trochu i na úrovni, dejte vědět, ráda si přečtu! (I když teď budu asi číst hlavně věci k diplomce...achjo!) 
Mějte se krásně, 
Kač! 

1 komentář:

  1. Knížku jsem nečetla, ale četla jsem o ni už u jedné blogerky a pocity z ni měla stejné, takže asi fakt nic extra :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Dĕkuji mockrát za návštĕvu a komentář :*

 
template design by Studio Mommy (© copyright 2015)