Kutná Hora trip |+OOTD

středa 7. září 2016

Krásný den vám všem :),

nedávno jsme si s Honzou udělali výlet do Kutné Hory. Já jsem tam nikdy nebyla, a strašně se mi tam líbilo, takže vám toto místo jako tip na výlet můžu jen doporučit!

Také bych vám ale doporučila si s sebou přibalit trochu víc pevných nervů, než obvykle, protože je to samozřejmě turistické místo. A to nejen pro Čechy, ale také pro naše Asijské přátele. Prvně jsme jeli do Kostnice, kde jich tedy bylo nejvíc. Místo tím velkým, turistickým davem trochu ztrácí na posvátnosti, ale i tak mi z Kostela Všech Svatých běhal mráz po zádech. Celá vesnice Kostnice je v podstatě postavena na bývalém hřbitově. Přímo kostel Všech Svatých je také na hřbitově - ale ještě existujícím, a menším. Uvnitř jsou poskládané kosti do pyramid. Prý je kdysi skládal slepý mnich. Je to hodně zvláštní a silné místo, určitě stojí za návštěvu!

Kostel všech Svatých


Poté jsme se vydali ke Katedrále Nanebevzetí Panny Marie. Ta je tedy nádherná. Já jsem se do ní zamilovala, především uvnitř. Normálně tato místa moc nevyhledávám, především z důvodu, že jsem spíše nevěřící, ale tyto stavby mě opravdu fascinují. Katedrála Nanebevzetí Panny Marie je hlavně uvnitř takovým světlým místem - oproti ostatním kostelům. Nevím, čím to je, jestli dobou, kdy jsme tam byli, nějakým postavením oken, nebo tím, že uvnitř byla žlutá malba. Opravdu, příjemné místo :). Můžete se dokonce dostat až na balkónek, odkud je poslední fotka, a odkud vidíte celý interiér jako na dlani :)






V Kutné Hoře jsme si pak skočili na oběd protože jsme byli oba strašně hladoví. Název restaurace si nepamatuji, ale stejně bych vám ji nedoporučila. Byla to nějaká Pizzerie hned u silnice, kde nám u příchodu řekli, že jídlo bohužel bude trvat přes hodinu. Pokud ale budeme chtít pizzu, bude to rychleji. Řekli jsme si, že je hezký den, že počkáme, a že tam není tolik lidí, tak to třeba bude dříve. Nebylo, a na jídlo se ani nevyplatilo čekat.  Oba jsme si dali nějaké domácí těstovinu, o jejichž domáckosti jsem docela silně pochybovala. Já jsem si je dala s kuřecím masem a mám dojem, že nebylo úplně dodělané, takže se mi tím celé jídlo znechutilo a nedokázala jsem dojíst ani ty těstoviny.

Dost ale stěžování si. Kutná Hora jako město se mi opět moc, moc a ještě jednou moc líbila :). Prošli jsme se takovými roztomilými uličkami až ke Katedrále Svaté Barbory, což je asi nejvýznamnější stavba v Kutné Hoře.
Chtěli jsme především do chodeb, kde se dříve těžilo stříbro, ale tím, že jsme tak dlouho čekali na jídlo, jsme to už bohužel nestihli, což mě hodně mrzelo. Rozhodli jsme se, že místo podzemních chodeb si tedy zaplatíme vstup do Katedrály. Strašně jsem se pobavila, protože Honzu to tam už evidentně nebavilo, a dělal si ze všeho uvnitř srandu. Mě se Katedrála opět líbila, a za mě určitě stojí za návštěvu. Je mnohem velkolepější, než ta první, ale ta první se mi asi líbila více uvnitř, díky tomu, jak byla prosvětlená. Barbora je ale zase mnohem nádhernější zvenku, o tom není pochyb!

Uličky Kutné Hory

Sv. Barbora


tričko H&M
sukně Zara
boty Tamaris


Co na závěr :) určitě vám tento výlet doporučuji! Mrzí mě, že jsem neviděla chodby, takže se sem musím alespoň jednou ještě vrátit!

Byli jste v Kutné Hoře? Jak se vám líbila?

Kač <3

1 komentář:

  1. V Kutné Hoře jsem letos byla taky poprvé a přesně jako ty jsem byla naprosto unešená z Katedrály Nanebevzetí Panny Marie. Zajímavý je, že jsem taky byla docela nespokojená s jídlem a to jsme stoprocentně jedli někde jinde než vy :D KH byla asi potřebovala lepší kuchaře :D

    OdpovědětVymazat

Dĕkuji mockrát za návštĕvu a komentář :*

 
template design by Studio Mommy (© copyright 2015)