Rhodos 02 - ostrov Symi

neděle 13. září 2015



Hned třetí den naší dovolené jsme se vydali na ostrov Symi, který leží mezi Rhodosem a Tureckem, ale i tak stále patří k Řecku. Byl to jediný výlet, který jsme si zaplatili (stál 45 €) přes cestovku a nepodnikli jsme ho sami autem, které jsme si od pondělí na čtyři dny půjčili. Z hotelu jsme vyjížděli celkem brzy ráno, nějak kolem sedmé do hlavního města Rhodosu. Tam jsme přesedli na menší trajekt a vydali se vstříc volnému moři.

Na Symi jsme dorazili asi o hodinu a půl později. Já už jsem kdysi na Rhodosu byla a tenkrát jsme jeli i na Symi, ale je to už opravdu dávno a navíc jsem si pamatovala, že se mi výlet moc líbil. Proto jsem chtěla, aby ho absolvoval i přítel.

Symi je krásné přístavní město, známé hlavně vzhledem domků, které jsou zde postaveny. Delegátka nám říkala, že je to údajně druhé nejfotografovanější město, ale to jsme brali trochu s rezervou. Domečky už kousek od pobřeží stoupají do kopce, a tak tvoří krásné panorama, navíc je vykreslují pouze 4 přírodní barvy, které na ně mohou být použity – modrou, červenou, žlutou anebo zelenou. Prý pokud byste si tu chtěli postavit nový domeček, musíte tyto čtyři barvy dodržet.


Hlavní dvě věci, které Symi produkuje, a narazíte na ně na každém rohu, jsou koření a mořské houby. Najdete tady spoustu koření, typické pro Řeckou kuchyni, a to jak samotné tak už třeba namixované. Já jsem například vzala oregano a pak směs na Tzatziky, protože je mám moc ráda a ráda si je doma i občas udělám, tak jsem zvědavá, jestli jim dá toto koření nějaký šmrnc.



Poté jsme se zastavili v obchůdku s mořskými houbami, kde jsme se dozvěděli, že pokud si takovou houbu chcete pořídit, je lepší kupovat co nejtmavší, protože není uměle vybělená a mnohem déle vám vydrží. Já už mám jednu houbu koupenou asi před rokem přes internet tady v Čechách a jsem s ní strašně moc spokojená a tak přítel vzal rovnou dvě – vypadají velice příjemně. Samozřejmě ceny jsou asi nasazené, a je dobré projít více obchůdků a třeba i smlouvat, nějaké to euro dolů z nich většinou dostanete.

Když prohlídka městečkem skončila, zašli jsme si na oběd. Stane se vám, že kolem kterékoliv restaurace budete procházet, dostanete letáček. Místní se o turisty prostě přetahují. My jsme zašli do restaurace s naší delegátkou, se kterou má asi domluvený nějaký kšeft a bylo to výborné. Číšník prochází mezi stoly s obrovským košem, na kterém jsou v ledu vystavené různé druhy mas. Prostě takový „živý“ jídelní lístek. Já jsem si dala krevety a přítel mečouna a oba jsme byli moc spokojení. K pití si doporučuji říct o velkou lahev s vodou, která krásně osvěží a není ani moc předražená. Nemůžu říct, jestli to byla nejlepší restaurace tady, ale bylo to vážně dobré – všichni tady ale pracují s čerstvými surovinami a rybami a tak si myslím, že ani v jedné z restaurací bychom nešlápli vedle. V podstatě všude nabízejí to stejné, a záleží na vás, kde se budete chtít najíst. J
Po obědě jsme si ještě rychle proběhli městečko po pobřeží. Bylo ten den ale opravdu velké horko, a tak jsme byli rádi za každý stín – sedali jsme si vždycky, když jsme na nějaký narazili J. Tomu se ale asi vyhnout moc nedá, s koupáním tady taky nepočítejte. Pláž tu prý je, ale je docela daleko a zase tolik času jsme neměli. My jsme si s sebou sice plavky vezli, ale bylo to tento den naprosto zbytečné.

Výlet ale tímto nekončí, když se vrátíte na loď, ještě vás zaveze na druhou polovinu ostrova, kde se nachází klášter Archanděla Michaela, který je patronem všech dětí a Řekové se sem vydávají pomodlit za své děti ve chvílích, kdy jsou třeba nemocné. Dodnes zde žijí mniši a za povšimnutí stojí i malá, tradiční pekárnička, která dodnes funguje.

Cestu zpátky nám „zpříjemnil“ řecký animátor, který na lodi zpíval různé písničky. Nebylo to nic, o co bych nemohla přijít, ale nakonec to bylo i celkem vtipné. My jsme se pak vrátili zpátky na hotel, popadli jsme plavky a ručníky a mazali po celém dni do moře, na které jsme se strašně těšiliJ. Večer nám přivezli autíčko a další 4 dny jsme cestovali na vlastní pěst. Chcete i pár typů z těchto dní? J

Byli jste na Symi? Líbilo se vám tam?
Pěkný den, my už jsme zpátky v Praze a je nám pořád strašná zima. 














0 komentářů:

Okomentovat

Dĕkuji mockrát za návštĕvu a komentář :*

 
template design by Studio Mommy (© copyright 2015)